16. Dynamics 365 for Outlook

Bruker organisasjonen din Microsoft Dynamics 365? Visste du at du nå kan få tilgang til CRM-dataene dine direkte i Outlook? Sporing av e-post og arbeid med viktige data direkte i Outlook gjør at kundeinformasjon enkelt blir lagret. Og fordi den er like tilgjengelig fra PC, mobile enhet eller Mac, blir den eneste begrensende faktoren kvaliteten på dataene som blir skrevet inn.

Vi snakker om to separate elementer her, så like i navnet at noe forvirring er forståelig: Det er "Dynamics 365 for Outlook" og det er "Dynamics 365 App for Outlook.

Hva er forskjellen?
Dynamics 365 for Outlook blir også referert til som "Outlook-klienten" og er en fullverdig tilleggsversjon for den stasjonære versjonen av Microsoft Outlook og må installeres. Den lar deg administrere CRM-arbeidet ditt i det kjente Outlook-miljøet, inkludert frakoblet. Hvis organisasjonen kjører Microsoft Dynamics 365 Server, kan du enkelt installere og bruke Dynamics 365 for Outlook - veldig enkelt og uten ekstra kostnad. Firmaets CRM admin trenger bare å konfigurere Outlook til bedriftens CRM-instans.

Dynamics 365 App for Outlook, derimot, er en lettere applikasjon med noe mindre robust funksjonalitet. Her krever ikke brukerinstallasjon eller konfigurasjon og det fokuserer på enkel e-sporing fra hvor som helst, inkludert mobilenheter og Mac-maskiner. CRM-data som telefonnumre, aktiviteter og annen kundeinformasjon vises direkte i Outlook-innboksen din.

Funksjonsforskjeller mellom Dynamics CRM for Outlook og Dynamics CRM App for Outlook.

 
 

Med Dynamics 365-app for Outlook kan du gjøre følgende:

  • Vis informasjon om Dynamics 365 kontakter og kundeemner mens du arbeider i Outlook. Du kan vise denne informasjonen i konteksten til en e-postmelding, et møte eller en avtale. Vis for eksempel telefonnummer, firmanavn, siste og neste aktiviteter og nylige poster fra Dynamics 365.
  • Koble e-postmeldinger, møter og avtaler til en Dynamics 365-post med ett enkelt klikk. Du kan for eksempel koble en e-postmelding til en bestemt forretningsforbindelse, salgsmulighet eller sak.Dynamics 365-app for Outlook støtter også egendefinerte enheter.
  • Åpne Dynamics 365-oppføringer direkte for å søke etter eller angi mer detaljert informasjon.
  • Legg til en telefonsamtale, oppgave eller avtaleaktivitet i Dynamics 365.
  • Opprett en ny Dynamics 365-oppføring for en hvilken som helst enhet (oppføringstype), så lenge enheten er aktivert for mobil og for søk i flere enheter.
  • Legg til e-postmaler, kunnskapsartikler og salgsmateriell når du oppretter en e-postmelding eller avtaler et møte.
  • Spor Outlook-kontakter i Dynamics 365.

Hvilken versjon som passer best for din organisasjon avhenger av størrelsen og omfanget. Det er sannsynlig at du bruker begge, en på kontoret, en på veien. Resultatet er at du kan betjene dine kunder og potensielle kunder bedre når du har all informasjon - og alle registreringer av samhandlingene med dem - på samme sted og tilgjengelig for alle involverte. 

For mer informasjon om Microsoft Dynamics 365
Lær mer om Dynamics 365-app for Outlook

 
 

15. Åpne og lukke hurtigfaner

Denne uken presenterer vi et nyttig og tidsbesparende tips. 

Mange sider i PrintVis og Microsoft Dynamics NAV har vinduer som kan åpnes og lukkes slik at du får tilgang til informasjonen når du vil ha det.

Du kan åpne og lukke disse ved å klikke på den lille pilen til høyre.
Men visste du at du også kan bare dobbeltklikke på den grå overskriftslinjen for hvert vindu?
Prøv det!
Du sparer noen sekunder for hver gang du gjør dette, da den grå linjen er mye mer praktisk å treffe.

14. Tilbakestill brukerinnstillinger

I NAV kan brukeren endre hvordan siden ser ut og ha sin egen individuelle layout. Dette inkluderer tilpassing av ribbon, navigasjonspanelet, selve siden, rollsenter, layout etc.

Noen ganger vil du kanskje endre hvilken tilpasning du har på plass, enten fordi du vil gå tilbake til standardvisning, eller i sjeldne tilfeller kan ønske om å gjengi siden forårsaker at siden krasjer når du prøver å åpne siden .

Disse innstillingene kan da være vanskelig å omgjøre manuelt, spesielt hvis du ikke kan åpne siden du vil tilbakestille til. 

Løsningen for å gå tilbake til opprinnelige innstillinger er å bruke menypunktet "Tilbakestill brukerdefinerte innstillinger" og velge "Tilbakestill brukergrensesnittinnstillinger" (se skjermbilder under).

Vær oppmerksom på at dette også vil tilbakestille alle tilpasninger på en hvilken som helst side!

13. Mibuso hjelpeside

Mibuso er det eldste og mest omfattende nettstedet for å søke etter informasjon om Microsoft Dynamics. Det er et uavhengig nettsted, selv om det støttes av Microsoft.

Utviklere som søker etter svar eller råd, vil alltid søke på Mibuso Forum først. Kundeadministratorer og IT-ansatte kan også finne den mest av informasjonen de trenger der.

NAV selskaper laster opp prøveversjoner av NAV produkter samt gratis NAV moduler (se nedlastingsdel).

Mibuso har opplæringsprogrammer og videoer for både utviklere og sluttbrukere.

Alle NAV utgivelser og NAV Server og Client installeringspakker finnes på Mibuso.

Mibuso er en forkortelse for "Microsoft Business Solutions." Lær mer om originalen her.

12. Fjern filter

Dette er et enkelt tips som kan hjelpe deg å unngå panikk ved plutselig datatap.

Når du åpner en side og du tror noe mangler - kan det være fordi det er et filter på siden som skjuler noen av postene.

Ofte får vi et anrop til support: "HJELP - dataene mine er borte!"

Det er enkelt å se om et filter brukes på en side, bare se på "Fjern filter" -ikonet.

Hvis det er uthevet, brukes et filter. Du kan fjerne det ved å klikke på "Fjern filter", eller du kan vise og redigere filteret ved hjelp av "Filter" -ikonet.

Når det ikke blir brukt noen filter, er "Fjern Filter" -ikonet deaktivert.

11. Periodisk filter

For de fleste listevisninger er det mulig å vis "Limit Totals" som betyr å presentere mengder eller mengder filtrert til en bestemt periode, sted eller annen spesifikasjon.

Dette kan være svært nyttig når du for eksempel viser varelisten, accounts etc.

Fra listen klikker du på "Overskrift" - det vil si elementliste og klikker så for å merke alternativet "Limit totals" (eller bruk snarvei Ctrl-Shift-F3). Dette åpner et nytt sett med filtreringsalternativer som dato filter, lokasjonsfilter, Bin filter etc. - avhengig av listen du ser.

Limit Totals reduserer ikke, som «Vis resultater» -filtrene, listen, men det vil for eksempel vise de tilgjengelige mengdene for hvert element, til den valgte plasseringen og / eller bin, slik at du bare kan se hva du har presentere på ditt lokale lager, for eksempel - eller - de faktiske beløpene innenfor en bestemt posteringsperiode.

Nedenfor er et eksempel hvor datofiflter er lagt til i Kontoplanet.

10. Kolonne sortering

Her kommer tips om en rask og praktisk måte å vise ønskede data i NAV.

Du vet sikkert sikkert at du kan sortere en kolonne i stigende eller synkende rekkefølge ved å klikke på kolonneoverskriften. Da ser du den lille trekant / pilen peker oppover eller nedover og indikerer ikke bare sorteringsrekkefølgen, men også kolonnen som sorteres.

Men mange vet ikke at man kan sortere på flere kolonner samtidig ved å holde shift-tasten. Denne praktiske snarveien har vært tilgjengelig siden 2013.

Hvordan ville dette være nyttig? Vel, la oss si at du er produksjonsleder hos trykkeriet ditt og du setter deg ned med en kopp kaffe for å se på jobbene denne morgenen. Før 2013 ville du sortert etter bestillingsnummer, og kanskje etter hvem som er ansvarlig, og deretter jobbprioriteten. Nå kan du få de 3 aktuelle kolonnene til å vises samtidig.

Eller om du må vil vise planleggingen for dagen først etter avdeling, deretter etter kostnadssted og deretter ansvarlig og forfallsdato. Sortering på flere kolonner gir mulighet for en rask, enkel og komprimert oversikt.

Det finnes mange ulike varsjoner av kombinasjoner- her gir vi deg et siste eksempel. Du er produksjonsplanlegger og vil vurdere hvilke jobb som muligens kan kombineres. Du kan sortere etter maskin og forfallsdato selvfølgelig, men deretter begrense kriteriene for å inkludere arkstørrelse, lagertype og tykkelse, antall farger, etc. På den måten vises tydelige muligheter som du kanskje ellers ville oversett.

Det er mange tilfeller hvor sortering på flere felt kan være ganske nyttig. Gi det et forsøk!

I skjermbildene nedenfor viser de røde boksene hvilke kolonner som er valgt for sortering. Bare hold nede skift-tasten og klikk for å sortere på flere kolonneoverskrifter. Klikk skjermbildene for større visning.

 

9. Systemindikator/ Firmainfo

Årsak: Å angi hvilket firma / database du jobber med akkurat nå.

Med PrintVis og Microsoft Dynamics NAV er det vanlig å sette opp flere databaser, for eksempel demoer og nye kunder som trenger å "sandkasse". Men hvis du ikke er forsiktig er det ganske enkelt å jobbe og lagre data i feil selskap.

En enkel fargeindikator på selskapsnavnet kan plasseres øverst til høyre på skjermen. Bare naviger til avdelinger> administrasjon> programoppsett> generelt og velg deretter Firma.

Velg nå en passende farge og navn for databasen din. I vårt eksempel nedenfor ser vi "Live System" i grønt - så brukere skal vite at de jobber og legger til informasjon i sanntid. En rød kode kan også være nyttig med instruksjonen "Ikke endre" når en database er under oppbygging.

Som alltid, finn løsningen som fungerer best for bedriften din og din situasjon.