16. Dynamics 365 for Outlook

Bruker organisasjonen din Microsoft Dynamics 365? Visste du at du nå kan få tilgang til CRM-dataene dine direkte i Outlook? Sporing av e-post og arbeid med viktige data direkte i Outlook gjør at kundeinformasjon enkelt blir lagret. Og fordi den er like tilgjengelig fra PC, mobile enhet eller Mac, blir den eneste begrensende faktoren kvaliteten på dataene som blir skrevet inn.

Vi snakker om to separate elementer her, så like i navnet at noe forvirring er forståelig: Det er "Dynamics 365 for Outlook" og det er "Dynamics 365 App for Outlook.

Hva er forskjellen?
Dynamics 365 for Outlook blir også referert til som "Outlook-klienten" og er en fullverdig tilleggsversjon for den stasjonære versjonen av Microsoft Outlook og må installeres. Den lar deg administrere CRM-arbeidet ditt i det kjente Outlook-miljøet, inkludert frakoblet. Hvis organisasjonen kjører Microsoft Dynamics 365 Server, kan du enkelt installere og bruke Dynamics 365 for Outlook - veldig enkelt og uten ekstra kostnad. Firmaets CRM admin trenger bare å konfigurere Outlook til bedriftens CRM-instans.

Dynamics 365 App for Outlook, derimot, er en lettere applikasjon med noe mindre robust funksjonalitet. Her krever ikke brukerinstallasjon eller konfigurasjon og det fokuserer på enkel e-sporing fra hvor som helst, inkludert mobilenheter og Mac-maskiner. CRM-data som telefonnumre, aktiviteter og annen kundeinformasjon vises direkte i Outlook-innboksen din.

Funksjonsforskjeller mellom Dynamics CRM for Outlook og Dynamics CRM App for Outlook.

 
 

Med Dynamics 365-app for Outlook kan du gjøre følgende:

  • Vis informasjon om Dynamics 365 kontakter og kundeemner mens du arbeider i Outlook. Du kan vise denne informasjonen i konteksten til en e-postmelding, et møte eller en avtale. Vis for eksempel telefonnummer, firmanavn, siste og neste aktiviteter og nylige poster fra Dynamics 365.
  • Koble e-postmeldinger, møter og avtaler til en Dynamics 365-post med ett enkelt klikk. Du kan for eksempel koble en e-postmelding til en bestemt forretningsforbindelse, salgsmulighet eller sak.Dynamics 365-app for Outlook støtter også egendefinerte enheter.
  • Åpne Dynamics 365-oppføringer direkte for å søke etter eller angi mer detaljert informasjon.
  • Legg til en telefonsamtale, oppgave eller avtaleaktivitet i Dynamics 365.
  • Opprett en ny Dynamics 365-oppføring for en hvilken som helst enhet (oppføringstype), så lenge enheten er aktivert for mobil og for søk i flere enheter.
  • Legg til e-postmaler, kunnskapsartikler og salgsmateriell når du oppretter en e-postmelding eller avtaler et møte.
  • Spor Outlook-kontakter i Dynamics 365.

Hvilken versjon som passer best for din organisasjon avhenger av størrelsen og omfanget. Det er sannsynlig at du bruker begge, en på kontoret, en på veien. Resultatet er at du kan betjene dine kunder og potensielle kunder bedre når du har all informasjon - og alle registreringer av samhandlingene med dem - på samme sted og tilgjengelig for alle involverte. 

For mer informasjon om Microsoft Dynamics 365
Lær mer om Dynamics 365-app for Outlook