Suksesshistorien Continia Document Capture

Osebergs mestselgende add'on siste 2 år heter Document Capture og er en løsning for innskanning, tolkning og godkjennelsesrutiner for fakturaer. Mer enn 25 av Osebergs kunder har tatt det i bruk i 2016 og 2017. Løsningen har over 5000 NAV installasjoner på verdensbasis, med over 100.000 brukere totalt.

Osebergs mestselgende add'on siste 2 år heter Document Capture og er en løsning for innskanning, tolkning og godkjennelsesrutiner for fakturaer. Mer enn 25 av Osebergs kunder har tatt det i bruk i 2016 og 2017. Løsningen har over 5000 NAV installasjoner på verdensbasis, med over 100.000 brukere totalt.

Automatisk behandling og tolkning av fakturainnhold fjerner 90% av manuell tasting av data

  • Frigjør tidsbruk på regnskap og øk presisjon i inndata og mulighet for å legge til diverse andre filvedlegg for brukeren sammen med kjøpsfakturaen.

Godkjennerfunksjon i NAV for alle brukere med full oversikt over hvilke bilag som er på flyt

  • Alle godkjenninger kan skje der brukeren jobber i NAV, eller webklient for andre brukere, null fysisk papirflyt gir 100% oversikt hele tiden med sporing av hvem godkjente hva når, og hva som mangler godkjenning.

Digitalt arkiv på inngående dokumenter når og hvor brukeren behøver det

  • Sterk søkefunksjon for NAV dokumentet som også søker etter leverandørs tekst i selve PDF fakturaen. Dokumentet ligger lagret til bilaget og på leverandørkortet slik at brukerne når som helst finner fakturaen i sin originalversjon i ettertid.

Match av innkjøpsordre mot leverandørs faktura

  • Automatisk linjematching av fakturaens linjer mot Innkjøpsordrens linjer automatiserer korrekt føring og kontrollerer faktura mot mottak.

Støtte for mottak av EHF fakturaer

  • Flere og flere leverandører sender EHF, med egen E-faktura modul kan også EHF filer mottas rett inn i NAV
 
 

Pris er skalert basert på antall brukere:

Priseksempel for inntil 19 brukere med opptil 1000 skannede sider per måned: Tilsammen 3 dager for installasjon, oppsett og kurs.            Leiepris på programvare fra kr 1.300,- per måned. 

Ved interesse kontakt Øystein Aker på mail , evt 924 00 978

Vi søker systemutvikler

Som en av Norges største aktører på forretningssystemet Microsoft Dynamics NAV, med fokus på utvalgte bransjer er i vekst og søker nå etter en systemutvikler for løsningen Microsoft Dynamics NAV. 

Vi søker etter en ny utvikler som ønsker å delta aktivt i store deler av system/utviklingsfasen mot kunder innen analyse, design og programmering.

Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Analyse, design og utvikling av Microsoft Dynamics NAV løsninger med fokus på .Net teknologi
  • Følge opp og videreutvikle eksisterende kunder/oppdrag/løsninger
  • Bidra med løsningsutarbeidelse
  • Delta i implementeringsprosjekter

Videre ser vi etter en som kan engasjere og inspirere både kunder og kolleger og som har et genuint ønske om å levere gode løsninger til våre kunder. Du har stå-på-vilje og evner å jobbe både selvstendig og i team.

Ønsker mht. formell bakgrunn og erfaring:

  • Høyere formell utdannelse innen IT / systemutvikling
  • Du har 2-4 års relevant arbeidserfaring fra Microsoft teknologi slik som .Net, C# og MS SQL.
  • Du har erfaring fra ERP løsninger og da gjerne Microsoft Dynamics NAV og/-eller erfaring fra operativ implementering av løsninger og forbedringer
  • Håndterer aktiviteter og tidsfrister på en strukturert og profesjonell måte

Det er et krav at du må beherske et av de skandinaviske språk flytende i tillegg til engelsk.

Ønsker du kontakt med oss. Ring vår rådgiver: Trond Are Hansen på telefon 930 88 400. 

Send CV og kortfattet søknad hvor du skriver litt om din motivasjon til å søke akkurat denne stillingen til: tah@viso.no 

 

Arbeidssted:    Oslo

Søknadsfrist:   Snarest

Tiltredelse:      Etter avtale

Cortana gir deg bedre kontroll

I dag deltar vi på DynUG høstkonferanse på Scandic Oslo Airport. Konferansen er arrangert av brukere på Dynamics produktene i Norge. Her vil teamansvarlig for industri, Tore Myhre snakke om hva Cortana er, hvordan forretningssystemer kan utnytte kunstig intelligens og maskinlæring som er på full fart inn i norske bedrifter. Tore viser hvordan du får bedre prognoser for vareforbruk og likviditet med Cortana og NAV 2017. Mest kjent er nok Cortana som en personlig digital assistent, men systemet kan mye mer.

– Du kan søke informasjon og snakke med Cortana for å få hjelp eller du kan la Cortana holde orden på dine oppgavelister eller sende mail for deg. Jo mer du bruker Cortana, jo bedre blir resultatet. Men du får også høyttalere du kan snakke med, og smarttermostaten GLAS, som kan justere romtemperatur, se på luftkvalitet inne og ute, sjekke energiforbruket og hente informasjon fra kalenderen din.

Microsoft sine skybaserte systemer er basert på operativsystemet Azure. Som en del av dette inngår Azure ML Language (Azure Machine Learning Language). Her åpnes det for å sette opp egne modeller for maskinlæring som kan kombinere informasjon fra flere systemer til å utføre smarte handlinger, basert på innsamlet informasjon.

– I Microsoft Dynamics NAV og Dynamics 365 kan teknologien benyttes til å vurdere bedriftens behov for likviditet og salgsprognoser fremover. Det kan tilpasse til å gjelde alle data bedriften sitter på, og ved å trekke inn data fra andre kilder eller systemer kan løsningen gi uante muligheter, forklarer Myhre.

Spesielt interessant kan det være å bruke informasjon fra PowerBI eller annen ledelsesinformasjon og kombinere dette med ERP- eller CRM-systemet i bedriften.

– Under DynUG-konferansen tar vi blant annet ta for oss Forecasting Model for Microsoft Dynamics 365, som er utviklet i samarbeid med Microsoft og Cortana. Vi vil forklare hvordan Cortana i denne sammenhengen bidrar til å prognostisere fremover basert på historikk tilbake i tid. I tillegg vil vi vise konkrete eksempler på data der dette er relevant i bruk, samt gi et innblikk i mulighetene for å bruke dette i andre sammenhenger.

Vi søker Senior fagkonsulent(er) – handel

Som en av Norges største aktører på forretningssystemet Microsoft Dynamics NAV, med fokus på utvalgte bransjer er i sterk vekst, søker vi nå etter 2 nye konsulenter som kan være med på å bygge videre på vår ERP satsing innen handels- og kjedevirksomheter. 

De personene vi søker har kompetanse innen et eller helst flere av følgende områder:

  • Du har praktisk erfaring fra virksomheter innen handel og kjededrift
  • Forretningsprosesser (du kommer enten fra økonomi- eller logistikk området).
  • Erfaring med implementering av ERP-systemer (leverandør eller kundesiden)
  • Erfaring fra eller med konsulentbransjen
  • Kjennskap til metodeverk for implementering av forretningssystemer

Videre ser vi etter en strukturert person som kan engasjere og inspirere både kunder og kolleger og som har et genuint ønske om å levere gode og langvarige løsninger til kundene våre. Du har stå-på-vilje og evner å jobbe både selvstendig og i team. Du motiveres av å skape gode resultater.

Ønsker til formell bakgrunn og erfaring:

  • Høyere formell utdannelse innen økonomi/adm./logistikk eller IT
  • 3-5 års erfaring fra bruk av ERP løsninger og da helst fra Microsoft Dynamics NAV eller AX
  • Ønskelig med konsulenterfaring eller superbrukererfaring innen ERP

Arbeidssted for stillingen vil være Oslo sentrum.

Det er et krav at du må beherske et av de skandinaviske språk flytende i tillegg til engelsk.

Ønsker du kontakt med oss. Ring/mail vår rådgiver: Trond Are Hansen på telefon 930 88 400 / tah@viso.no  

Send CV og kortfattet søknad hvor du skriver litt om din motivasjon til å søke akkurat denne stillingen til: tah@viso.no 

Søknadsfrist snarest – innkomne søknader behandles fortløpende.

Se hele søknaden på finn.no

Kom og hør oss på DynUG i september

Oseberg deltar i år med innlegg på DynUG (Dynamics User Group Norge) sin konferanse Scandic Oslo Airport hotel 20. og 21. september.

Konferanse er arrangert av brukere på Dynamics produktene i Norge. Oseberg vil delta med nyheter rundt bruk av Cortana for prognoseberegning av varesalg og likviditetsanalyse i Dynamics NAV.

Team ansvarlig for industri, Tore Myhre vil presentere dette. 

Se her for agenda og innhold for konferansen

Velkommen til årets kundedag!

Torsdag 28. september inviteres du til årets kundedag sammen med oss i Oslo.

Vi fyller dagen med spennende foredrag og faglig innhold på Gamle Losjen. Blant temaene i år er digitalisering og hvilke muligheter som finnes når du kombinerer CRM, Office365, PowerBI og Cortana med Microsoft Dynamics NAV.

Agenda for dagen

På ettermiddagen blir det spennende Spøkelsesvandring på Akershus Festning, etterfulgt av middag på Gamle Logen.

Vi minner om at kundedagen med middag er gratis for deg som er kunde av Oseberg.

Vi håper å se deg!

Suksess med Økonomi-Deler


En sommerdag i juni var vi på hyggelig besøk hos den solide Østfold-bedriften Økonomi-Deler AS. Traktorspesialisten Økonomi-Deler selger alt av traktordeler, reservedeler, hydraulikk og tilbehør til traktorer, via nettbutikk og fra butikken i Grålum. Bedriften ble startet i 1975, av Gunnar Wilskog, faren til nåværende daglig leder, Robin Wilskog. Gunnar Wilskog var agronom av yrke men med stor teknisk forståelse og som delelagersjef hos Eikmaskin på Greåker gikk han med gründertanker og ønske om å yte bedre service til kundene. Han så mulighetene og startet opp i det små med lager og utsalg fra en leid garasje i Sarpsborg. Og med et trykkeri i kjelleren startet han tidlig med produksjon av egen katalog som viste vareutvalget. Katalogen ble distribuert rundt til potensielle kunder. Wilskog var fremtidsrettet og allerede i 1977 investerte han i en datamaskin; en Tandberg som ble brukt til fakturering. I starten ble manuelle lister ført over varer på lager. Etter hvert som bedriften vokste, så Wilskog nødvendigheten av et støttesystem for varetelling og lagerstyring - et lagerstyringssystem for å ha kontroll på antall varer på lager. Tidlig på nittitallet startet de med Concorde etterfulgt av XAL før Axapta. 

Tusenvis av varer skal håndteres effektivt. Det krever et godt ERP-system.


Tusenvis av varer skal håndteres effektivt. Det krever et godt ERP-system.

Med et varelager på over 117 000 unike artikler, og en varebeholdning på 17 millioner, er man avhengig av et solid system i bunn for å håndtere bestillinger, varer, plukk og sendinger til sluttbruker. Hver dag plukkes, pakkes og sendes 350 pakker til kunder over hele landet.  Da trengs det kontroll på logistikk og vareflyt! Økonomi-Deler ønsket et system som var tilpasset organisasjonen slik at alle forretningsprosesser ble dekket i ett og samme ERP-system. Microsoft Dynamics NAV ble valgt fordi det var godt etablert i markedet og derfor var et trygt valg. Dessuten anbefalte flere av leverandørene NAV som system og det bekreftet at NAV var rett valg. Nettbutikken er integrert mot NAV som er tilrettelagt for handelsbedrifter. Det gir oss en trygghet å vite at vi kan få hjelp hvis systemet er nede. NAV løser spesielle tilpasninger Økonomi-Deler har i forhold til innkjøpsstøtte; ved hjelp av en rapport, viser NAV maksimal og minimal punkt for en vare, så man får riktig lagerbeholdning. Ordren vil da komme inn på varen som trigger kjøp hos leverandør. Med Microsoft Dynamics NAV har Økonomi-Deler fått et effektivt innkjøpssystem hvor ca 150 bestillinger automatisk går ut fra NAV til leverandører hver uke - det bidrar til effektivisering.

Daglig leder Robin Wilskog i Økonomi-Deler AS

Daglig leder Robin Wilskog i Økonomi-Deler AS

Wilskog ønsker bedre rutine på sesongvarer. Tom Gisle Finneide i Oseberg forteller om mulighetene som finnes i NAV fremover. På sikt vil man ved hjelp av kunstig intelligens - Cortana, beregne hvor mange varer man skal ha på lager utfra solgte produkter i et gitt tidsrom. Dette ser Økonomi-Deler på med stor interesse! 

Ansatte trives hos Økonomi-Deler og det synes!

Ansatte trives hos Økonomi-Deler og det synes!

Robin Wilskog overtok som daglig leder i 1996. Han kan ikke få fullrost de ansatte nok! De 31 dyktige og kunnskapsrike medarbeiderne er en avgjørende faktor til suksessen! "Her blir de ansatte til de er godt over pensjonsalder, de vil rett og slett ikke slutte!" Økonomi-Deler er en bra arbeidsplass», det kan økonomiansvarlig Marit Næss bekrefte. Hun har vært i bedriften i snart 10 år. Her har vi ansatte som brenner for traktorer og engasjementet smitter over på lojale og fornøyde kunder! Vi har fokus på kunnskap og ansatte som hjelper kunden gjennom handelen. Genuin interesse for traktorer gir trygghet for de som handler hos oss!" Med et stort varelager med mange deler på lager og effektive plukkerutiner fra pakkseddel, sikrer Økonomi-Deler rask levering til kunder over hele landet. Det blir det god butikk av!